top of page
_K9R2343.jpeg

VI ÄR INLANDETS TANDKLINIK

VÅRAT TEAM

VANLIGA FRÅGOR

  • Hur byter jag tandläkare?
    För att byta tandläkare listar du dig hos oss, antingen genom att maila, ringa eller meddela oss när du är här i annat ärende att du önskar bli kallad regelbundet. Du behöver inte ha någon särskild anledning till att byta tandläkare. Vi har sekretess, vilket innebär att vi inte får berätta för någon att du är vår patient.
  • Behöver jag meddela Försäkringskassan att jag går hos er?
    Du som patient behöver inte göra någonting för att gå hos oss. Alla myndighetskontakter sker helt automatiskt genom oss. Har du redan kommit upp i högkostnadsskyddet hos en annan vårdgivare gäller samma ersättning hos oss.
  • Gäller samma regler hos er som hos folktandvården om jag har tandvårdsintyg?
    Ja, vi har samma avtal som Folktandvården med Region Norrbotten och Region Västerbotten och det är ett fritt vårdval för dig som patient.
  • Tar ni emot barn?
    Nej, enbart mot betalning då vi inte har ett barnavtal med Region Norrbotten eller Region Västerbotten.
  • Kan man nyttja sitt Friskvårdsavtal (tandvårdsabonnemang) genom er?
    Nej, abonnemanget gäller bara hos Folktandvården. Därmed kan högkostnadsskyddet inte åberopas hos en annan vårdgivare.

VILL DU BLI EN AV OSS?

Vi tar emot spontan ansökningar. 
Hör av dig till
kontakt.intk@outlook.com med personligt brev.

Vill du veta mer om hur det är att bo och leva i Arvidsjaur? Besök flyttatillarvidsjaur.se.

_K9R2489.jpeg
bottom of page